وزیر بهداشت گفت: استخدام 23 هزار پرستار جوابگوی نیاز کشور نیست و حداقل به 70 هزار پرستار نیاز داریم، ساعت کاری پرستاران باید کم و پرداخت ها بهتر شود. برخی پرستاران به علت حقوق و مزایای کم به کشورهای خلیج فارس مهاجرت می کنند.

به گزارش خبرنگار نظام پرستاری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه وحید دستجردی درباره كمبود پرستار در بیمارستان ها و مهاجرت آنها به كشورهای حاشیه خلیج فارس برای كار عنوان كرد: وزارت بهداشت طبق قانون بهره وری مجوز استخدام 23 هزار پرستار را گرفت كه آزمون استخدامی آنها برگزار شده است و این تعداد پرستار باید تا پایان مرداد ماه فعالیت خودشان را حتی اگر مراحل گزینش آنها تمام نشده باشد شروع كنند.

وی خاطر نشان كرد: 23 هزار نفر جوابگوی سیستم درمانی ما نیست و حدود 70 هزار نفر پرستار كمبود داریم.
وحید دستجردی با تاكید بر اینكه معاونت راهبردی و تامین نیروی انسانی ریاست جمهوری باید مجوز 70 هزار پرستار را بدهند تصریح كرد: برخی از پرستاران به دلیل حقوق و مزایای كم به كشورهای خلیج فارس برای كار مهاجرت می كنند كه این یك معضل جدی برای كشور است در واقع می توان با كاهش ساعات كاری و پرداخت بهتر، یك سری از مشكلات این قشر را حل كنیم.
وی با اشاره به اینكه باید كارانه پرستاری را با توجه به درآمدهای بیمارستان ها توسعه دهیم اظهار داشت: بعضی از پرستاران 10 ماه و برخی 6 ماه كارانه دریافت نكرده اند كه اگر بتوانیم پرداخت ها از سازمان های بیمه را بهبود دهیم كارانه ها به خصوص كارانه پرسنلی به موقع پرداخت می شود.
وزیر بهداشت اضافه كرد: در طی چند ماه اخیر پرداخت كارانه از سوی بیمه ها به خصوص خدمات درمانی بسیار بهتر شده و امیدواریم بقیه بیمه ها هر چه زودتر كارانه ها را پرداخت كنند.