عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه همچنان شاهد خشونت در انواع مختلف آن علیه پرستاران در مراکز درمانی هستیم، گفت: کمبود نیروی انسانی و امکانات از علل بروز این حوادث و خشونت هاست.

شمس الدین شمس در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار کرد: انواع خشونت های کلامی و فیزیکی در مراکز درمانی علیه پرستاران انجام می شود  و می توان به نمونه های  مختلف آن اشاره کرد.

وی افزود: به علل مختلفی پرستاران همواره در معرض این خشونت ها و ضرب و شتم ها هستند که بسیاری از  این حوادث متاسفانه در رسانه ها و مطبوعات منتشر نمی شود و البته سازمان نظام پرستاری کشور با بیش از 100 هیئت مدیره در سراسر کشور می تواند با دادن فراخوان نسبت به جمع آوری اطلاعات پرستاران اقدام کند.

 وی گفت: خشنونت در انواع مختلف آن شامل خشونتهای کلامی و فیزیکی علیه پرستاران همچنان  ادامه دارد و شاید هر روز شاهد مواردی از این خشونتها علیه پرستاران هستیم. خشونتهایی که به روح و جسم پرستاران آسیب می زنند و پرستاران در کنار سختی کار فراوان و مشکلات مختلف باید این نوع برخوردها را نیز تحمل کنند.